Patolka.pl

Komunikaty ws. działania serwera

Oświadczenie z dn. 17 marca 2020 r.


W dniu wczorajszym (16.03.2020 r.) około godziny 20:30 pojawiła się pierwsza anomalia w całej sieci serwerowni Hosteam, z której korzysta duża część serwerów TeamSpeak w Polsce - między innymi my. Ominęła nas jednak szerokim łukiem, gdyż nie odczuliśmy żadnych spadków w oferowanej przez nas jakości rozmów.

Około godziny 21:50 nastąpiła kolejna anomalia - to właśnie wtedy nastapiła pierwsza przerwa w działaniu naszego serwera. Poziom utraconych pakietów na poziomie ponad 50% uniemożliwił jakąkolwiek formę komunikacji na serwerze. Byliśmy wtedy w stałym kontakcie z administracją Hosteam, która starała się rozwiązać problem wysycenia uplinków do węzłów Plix, Telia oraz Level3 (bezpośrednia przyczyna problemów). Działania te stosunkowo szybko (po ok. 15 minutach) przyniosły oczekiwany skutek i ustabilizowały łącze. Nie dopływały do nas informacje na temat możliwych kolejnych problemów, dlatego zakładaliśmy, że nie powtórzą się one prędko.

Założenia te okazały się jednak błędne już godzinę później, około godziny 23:20. Sytuacja z 21:50 powtórzyła się, ponownie doprowadzając do przerwy w działaniu serwera. W tym czasie serwer próbował podnieść się kilkukrotnie, wiele użytkowników ciągle traciło połączenie z serwerem - loss utrzymywał się na poziomie ok. 30%, a ping przekraczał 100 ms. Po 20 minutach, dzięki przekierowaniu ruchu na inne uplinki przez administrację Hosteam sytuacja została opanowana. Wszystko wróciło do normy a anomalie już się nie pojawiły.

Przez cały ten czas staraliśmy się na bieżąco informować Was - użytkowników, o postępie prac w usuwaniu problemów a także możliwych prognozach na najbliższą przyszłość. Dołożyliśmy wszelkich starań, aby możliwie szybko rozwiązać kryzysową sytuację, zaznaczamy jednak, że nie mogliśmy mieć wpływu na prewencję tego typu utrudnień. Żywimy nadzieję, że podobne sytuacje już się nie powtórzą, jednakże biorąc pod uwagę aktualną sytuację w kraju i na świecie (pandemia koronowirusa) nie możemy wykluczyć żadnej ewentualności. Pozostanie większej części społeczeństwa w domowym zaciszu powoduje większą eksploatację łączy internetowych a przez to różnego rodzaju problemy, których nie doświadczaliśmy wcześniej - opisane przez nas problemy dotknęły także wiele innych serwerów TeamSpeak 3, Discord a także liczne strony internetowe i usługi sieciowe.


Podpisano, właściciele PATOLKA.PL
#Kierownik Esmeralda#
PandaMix